План роботи учнівського самоврядування "Еліт" на 2023-2024 навчальний рік

/Files/images/структура.jpg

/Files/images/учнівська рада.jpg

План роботи учнівського самоврядування "Еліт"на 2022-2023 навчальний рік

/Files/images/изображение_viber_2023-03-15_14-06-36-227.jpg

/Files/images/изображение_viber_2023-03-15_14-06-33-837.jpg

/Files/images/изображение_viber_2023-03-15_14-06-35-275.jpg

/Files/images/изображение_viber_2023-03-17_11-54-36-302.jpg

/Files/images/изображение_viber_2023-03-17_11-54-31-743.jpg

/Files/images/изображение_viber_2023-03-17_11-54-34-182.jpg

/Files/images/изображение_viber_2023-03-17_11-54-30-390.jpg

/Files/images/изображение_viber_2023-03-17_11-54-35-249.jpg


Статут дитячо-юнацької організації учнівського самоврядування "Еліт" ЗЗСО № 72

І. Загальні положення

1. Дитячо-юнацька організація (ДЮО) "Еліт" – це дієвий орган учнівського самоврядування, що сприяє розвитку громадянських якостей дитини в системі демократичних взаємин, що будується на принципах самореалізації, самоорганізації та самовдосконалення особистості; сприяє патріотичному вихованню учнів школи, покращенню навчально-виховного процесу школи, забезпечує високий рівень культурного розвитку особистості.
2. Діяльність учнівського самоврядування СЗШ № 72 "Еліт" будується відповідно до конституції України, Конвенції ООН про права дитини, Закону України "Про сприяння соціального становлення та розвитку молоді в Україні", Концепції національної системи виховання і Статуту асоціації учнівської молоді.
3. ДЮО "Еліт" у своїй роботі дотримується принципів демократії, незалежності, порядності, самореалізації, гласності, мобільності, диференціацій, вимогливості та конкретизації.
4. ДЮО є гарантом правового захисту кожного учня, сприяє творчій реалізації дітей в позаурочній виховній роботі школи.
5. Організація учнівського самоврядування СЗШ № 72 підтримує партнерські відносини з батьківським комітетом, піклувальною радою, педагогічним колективом школи, соціальною службою для молоді та з районною асоціацією учнівського самоврядування.
6. ДЮО "Еліт" в своїй роботі охоплює всі ланки навчально-виховного процесу в школі.
7. Кожен клас школи починаючи з 5 – 11 має свого лідера учнівського самоврядування та кабінет міністрів, які підпорядковуються у своїй діяльності загальній системі роботи ДЮО "Еліт".
8. Конференції, засідання, збори лідерів учнівського самоврядування та кабінету міністрів, а також оформлення документації проводяться тільки українською мовою.

9. Статут ДЮО "Еліт" розробляється палатою міністрів школи, затверджується лідером ДЮО.
10. Статут є головним документом учнівського самоврядування школи, носить загальний та обов'язковий характер.
11. Зміни до статуту в разі необхідності обговорюються та вносяться палатою міністрів під чітким керівництвом президента школи.

ІІ. Мета і завдання

1. Метою ДЮО "Еліт" є розкриття та розвиток творчої активної особистості кожного учня шляхом спрямування їх діяльності на покращення навчально- виховного процесу в школі.

2. Головним завданням організації ДЮО є:
➢ формування ініціативної, здатної приймати нестандартні рішення особистості,
➢ організація творчої, колективної діяльності учнів;
➢ впровадження оптимальної структури учнівського самоврядування з урахуванням специфіки, традицій навчального закладу;
➢ розробка та втілення проектів учнівського самоврядування;
➢ сприяння порозумінню між учнями та педагогами, демократизація стосунків між ними;
➢ розвито комунікативності серед учнівської молоді;
➢ зосередження на доцільності використання вільного часу підлітків.

ІІІ.Членство в ДЮО "Еліт"

1. До організації мають право входити всі учні школи незалежно від

➢ статі;
➢ національності;
➢ соціального походження;
➢ релігійного сповідування.

2. До ДЮО "Еліт" входять лідери учнівського самоврядування класів, що об’єднані спільною метою та завданням.

ІV.Організаційна структура роботи ДЮО "Еліт"

1. План роботи ДЮО "Еліт" складається, доповнюється , корегується палатою міністрів та затверджується президентом на установчій конференції один раз на рік.
2. На конференції під час незалежних виборів обирається лідер ДЮО та його незалежні радники в кількості дво чоловік:
➢ незалежний радник президента з питань формування та роботи кабінету міністрів;
➢ незалежний радник президента з питань удосконалення системиучнівського самоврядування.

3. Основним законодавчим органом ДЮО "Еліт" є палата міністрів на чолі з президентом.
4. Виконавчим органом ДЮО являється частково палата міністрів та лідери учнівського самоврядування класів. До палати міністрів входять такі міністерства:
➢ міністерство освіти;
➢ міністерство культури;
➢ міністерство внутрішніх справ;
➢ міністерство зовнішніх справ;
➢ міністерство інформації;
➢ міністерство здоров'я та спорту.

5. Кожне міністерство має в своєму підпорядкуванні творчі центри для покращення ефективності роботи., кожен центр має керівника та актив, що нараховує п'ять осіб.

V. Програма діяльності ДЮО "Еліт"

1. Розробка структурної ланки організації учнівського самоврядування.
2. Кожне міністерство працює над створенням, розробкою і втіленням творчих проектів, які сприяють покращенню навчально-виховному процесу школи.
3. Організація та координація роботи учнівського самоврядування класів.
4. ДЮО працює над залученням учнівської молоді до лав самоврядування школи через призму зацікавлення (організація творчих вечорів, вміле керування та координування у всіх ланках роботи школи).

ПОЛОЖЕННЯ
про вибори президента школи
та членів палати міністрів

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1. Вибори президента школи проводяться за принципом загального рівного і прямого виборчого права при таємному голосуванні.
2. Виборчий процес здійснюється на засадах вільного і рівноправного висування кандидатів кожним класом школи.
3. Вибори президента школи є загальними: право обирати мають учні 5-11 класів школи.
4. Президентом школи може бути обраний учень, якому на день виборів виповнилось 14 років і який є учнем цієї школи .
5. Вибори президента школи є рівними: кожен виборець має 1 голос.
6. Голосування на виборах є таємним.
7. Право висування кандидата в президенти школи має кожен класний колектив. Клас може висувати кількох кандидатів у президенти.

ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ ВИБОРІВ

1. Для проведення голосування створюється виборча комісія.
2. Виборча комісія:
а) складає списки виборців;
б) встановлює форму виборчого бюлетня;
в) проводить реєстрацію кандидатів у президенти; г) встановлює результати виборів і оголошує їх.

ІІІ. ПЕРЕДВИБОРНА АГІТАЦІЯ

1. Учень, який зареєстрований кандидатом у президенти має право вести передвиборну агітацію.

2. Кандидат за допомогою ініціативної групи:
➢ повинен випустити рекламний плакат із власною фотографією;
➢ підготувати передвиборчу програму не більш як 1 стор. тексту;
➢ може здійснювати інші агітаційні заходи.

3. Права кандидата у президенти під час проведення агітаційної компанії:
➢ вільне відвідування уроків;
➢ будь-який час відвідувати той клас, у якому кандидат планує провести агітаційну компанію;
➢ проводити агітаційну роботу на перервах та в позаурочний час.

4. Повідомлення про обрання президента оголошується головою виборчої комісії на загальношкільній лінійці.
5. Президенту школи вручається відповідне посвідчення.
6. Обраним вважається кандидат, за якого проголосувала проста більшість учнів, що взяли участь у голосуванні.
7. Вибори вважаються такими, що відбулися, якщо в них приймало участь 50% учнів школи.
8. Президент обирається строком на 2 роки.
9. Якщо два і більше кандидатів набрали однакову кількість голосів, проводяться повторні вибори.
10. Вибори до шкільного парламенту проводяться в класах відкритим голосуванням строком на 2 роки.
11. У виборах до парламенту беруть участь учні 5-11-х класів.
12. Кожен клас має право обрати до складу парламенту 1 представника.

ПОЛОЖЕННЯ
про президента школи

1. Президент школи є головою учнівського колективу і виступає від його імені.
2. Президент школи обирається учнями школи на основі загального рівного прямого виборчого права, шляхом таємного голосування строком на 2 роки.
3. Президентом школи може бути обраний учень школи, який досяг віку 14- ти років, є активним учасником шкільних справ, має добрі оцінки із шкільних предметів.
4. Президент ДЮО "Еліт":

➢ Виносить на розгляд парламенту питання, що турбують учнів школи;
➢ Має право брати участь у роботі педагогічної ради;
➢ Має право ініціювати зміни, що покращать умови навчання та дозвілля учнів;
➢ Має право голосу при вирішенні питання про виключення учня зішколи;
➢ Скликає чергові засідання парламенту школи;
➢ Президент має право на затвердження статуту ДЮО "Еліт".
➢ В разі перебільшення своїх повноважень палатою міністрів щодостворення статуту школи, порушення у статуті прав учнів чи допущення інших грубих недоліків президент ДЮО "Еліт" має право накласти вето на статут до виправлення допущених прогалин.
➢ Бере участь у роботі комісії по захисту прав учнів;
➢ Не має права передавати свої повноваження іншим особам;
➢ Координує діяльність парламентських комісій;
➢ Рішення президента школи незалежні від рішень адміністрації школи з питань його повноважень.
➢ Повноваження президента школи припиняються у разі:

▪ Добровільного припинення повноважень
▪ Неможливості виконувати обов'язки за станом здоров'я;
▪ Усунення з поста у разі недовіри;
▪ Закінчення школи.

6. Президент школи може бути усунутий з поста у разі недовіри, якщо рішення про це ініціювалося 50%+1 голосами членів парламенту і проголосувало за це рішення, більшість складу парламенту.

7. Президент має право достроково скласти свої повноваження в разі:
➢ довготривалої хвороби;
➢ зневіри або розчарування в своїй роботі та власних можливостях як організатора та керівника проекту учнівського самоврядування; та винести на обговорення палати міністрів кандидатуру свого наступника в особі одного з незалежних радників президента в термін 5 днів.
8. Президент зобов'язаний керувати та координувати процес роботи учнівського самоврядування школи згідно плану розробленого кабінетом міністрів.
9. Президент має право звільняти міністрів з посади в разі грубого порушення ними свої функціональних обов'язків.
10. Президент зобов'язаний звітувати про пророблену роботу один раз на рік на звітній конференції.
11. Зміни та доповнення до положення вносяться палатою міністрів школи простою більшістю голосів.

ПОЛОЖЕННЯ
про палату міністрів

1. Палата міністрів школи є органом шкільного самоврядування учнів у школі № 1.
2. Склад палати міністрів школи - від 30 до 35 осіб, які обираються шляхом відкритого голосування від 5-х - 11-х класів школи строком на 2 роки. Членом парламенту може бути учень, що досяг віку 10 років, є активним учасником шкільних справ.
3. Чергові вибори членів палати міністрів відбуваються в останній тиждень жовтня місяця другого року повноважень палати міністрів школи.
4. Участь у роботі палати міністрів його члени приймають у вільний від навчання час. Засідання парламенту проводяться один раз у чверть. Також парламент може збиратись позачергово для вирішення поточних питань.
5. Члени палати міністрів мають право вільного висловлювання.
6. Повноваження членів палати міністрів припиняються одночасно з припиненням повноважень парламенту.
7. Повноваження членів палати міністрів можуть бути прининені у разі:
а) складення повноважень за особистою заявою;
б) переходу до іншої школи;
в) відкликання класом свого представника із складу палати міністрів; г) у разі закінчення школи;
д) член палати міністрів може бути виключений зі складу палати міністрів за рішенням палати міністрів школи.

8. Палата міністрів школи працює на засіданнях.
9. Засідання палати міністрів проходять відкрито.
10. Повноваження палати міністрів школи:
➢ прийняття рішень з найважливіших питань шкільного життя у межах своєї компетенції;
➢ внесення пропозицій адміністрації школи, педагогічній раді з питань навчання та дозвілля;
➢ участь у складанні річного плану школи;
➢ внесення пропозицій Центру соціальних служб для молоді, міській раді народних депутатів;
➢ координація роботи класів, доведення до класу завдань роботи парламенту;
➢ піклування про молодших школярів, допомога ветеранам, одиноким, акції матеріальної допомоги дітям, участь у благоустрої шкільної території;
➢ контроль за створенням належних умов для навчання та дозвілля учнів;
➢ участь в організації невідкладної допомоги відстаючим учням;
➢ організація пошукової роботи, екскурсій, іншої позакласної роботи;
➢ контроль за відвідуванням уроків, участь в обговоренні проблем шкільної форми;
➢ контроль за порядком під час чергування класів у школі.

11. Член палати міністрів може звернутись із запитанням до педагогічної ради. Педагогічна рада зобов'язана повідомити про результати розгляду запиту.
12. Палата міністрів школи обирає із свого колективу спікера, та відкликає його. Спікер організовує засідання палати міністрів та проводить їх підготовку.
13. Палата міністрів школи затверджує перелік комісій та обирає голів комісій.
14. Президент школи може достроково припинити повноваження палати міністрів у разі незібрання на засідання щочверті.
15. Палата міністрів може виносити на розгляд питання, що турбують учнів школи.
16. Палата міністрів має право вносити зміни і доповнення до Положення про парламент школи.
17. Палата міністрів має право вносити зміни до статуту школи в разі необхідності, ознайомивши з ними президента.
18. Палата міністрів має право оголосити імпічмент президенту в разі некомпетентності його управлінської діяльності і оголосити перевибори.
19. Палата міністрів в результаті складення президентом своїх повноважень має право підтримати, або відхилити запропоновану президентом кандидатуру свого наступника.
20. Палата міністрів має право запропонувати на розгляд президента кандидатів на звільнення серед лідерів учнівського самоврядування класів, які недбайливо ставляться до своїх обов'язків.
21. Палата міністрів зобов'язана керувати роботою творчих центрів своїх міністерств та контролювати діяльність проектів в рамках роботи міністерств.

Права та обов'язки членів організації

1. Всі члени ДЮО "Еліт" мають право обирати та бути обраними на керівні посади, обирати лідера учнівського самоврядування.
2. Всі члени ДЮО "Еліт" мають право вносити пропозиції, ідеї щодо вдосконалення учнівського самоврядування школи.
3. Подавати на розгляд палати міністрів претензії, скарги в разі необхідності.
4. Всі члени ДЮО "Еліт" зобов'язані:
➢ дотримуватися статуту ДЮО "Еліт";
➢ виконувати постанови прийняті загальними зборами, конференціями;
➢ сприяти покращенню діяльності ДЮО "Еліт".

Мета роботи та завдання палати міністрів школи:

Завдання:

1. Організувати роботу учнівського самоврядування школи.
2. Влаштувати цікаве дозвілля: проведення дискотек, конкурсів, творчих вечорів, театрів, вистав та ін.
3. Максимально розвивати потенційні здібності кожної дитини.
4. Виховувати у учнів активну життєву позицію.
5. Готувати учнів до дійової участі в демократичному управлінні суспільством.
6. Розповсюджувати інформацію про права та обов'язки дітей.
7. Проводити акції з охорони природи, покращення екологічної ситуації у місті.
8. Ознайомлювати учнів з інформацією про роботу шкільного парламенту через через засоби масової інформації школи (газета "Еліт").

Мета:

Формувати в учнів:

- Відповідальність за доручену справу.
- Уміння критикувати і належним чином сприймати критику.
- Давати об'єктивну оцінку власним вчинкам, та вчинкам людей, що Вас оточують.
- Самостійність, готовність долати труднощі.
- Ініціативність, уміння вносити у будь-яку справу свої думки, пропозиції.
- Свободу думки і слова.
- Прагнення до рівноправ'я.

Кодекс честі учня був розроблений міністерством внутрішніх справ творчим центром "Захист прав дитини"

КОДЕКС ЧЕСТІ УЧНІВ

➢ Пізнавати себе, свої здібності і постійно вдосконалюватися.
➢ Пізнавати, берегти, любити рідну Україну, край , природу.
➢ Шанувати гідність старших, власну гідність, дбати про молодших.
➢ Дути добрим, справедливим, чемним в ставленні до себе та інших.
➢ Дбати про здоров"я і особисту гігіену.
➢ Дотримуватися норм етикету, культури поведінки, Статуту школи. Носити шкільну форму, (бережно ставитись до шкільного майна).
➢ Досягти успіхів, керувати волею та часом.
➢ Краще віддати своє, ніж взяти чуже.
➢ Дорожити ім"ям своєї школи.
➢ Пам"ятати, що людина - творець свого життя.

Кiлькiсть переглядiв: 820

Дата останньої зміни 22 Березня 2024

Фотогалерея